Halaman

Tuesday, November 26, 2013

Tamat sudah 5 tahun setengah.. :D

Hari ini 26 Nov 2013 bersamaan hari selasa, saya dan rakan-rakan PISMP Ambilan Jan 2010 secara rasminya telah menamatkan pengajian selama 5 tahun setengah di IPG Kampus Keningau. Nampaknya, sampai di sini saja perjuangan latihan menjadi guru dan bermula petang ini dan seterusnya, satu-persatu akan pergi meninggalkan kampus ini ke rumah masing-masing untuk menghabiskan cuti.

Selepas ini, semuanya akan berdebar-debar menanti berita penempatan yang dikhabarkan seawall bulan februari dan selewat-lewatnya bulan Jun 2014. Yang pastinya tiada yang akan mendapat sekolah yang sama. Temuduga SPP pula dikhabarkan sekitar januari-mac dan ini semua perlu dilepasi sebelum layak digelar sebagai Guru Siswazah DG41. Gaji permulaan adalah sebanyak RM 2222.84 sebelum potongan KWSP dan tambahan elaun. Sebenarnya tak banyak pun bagi saya.. :-)

 Syaratnya ialah, lulus temuduga dan sudah mula berkhidmat. I Love Teaching, so I don’t want to worry too much. Selamat tinggal PISMP…. Dan saya berkira-kira untuk tidak menghadiri konvo kecuali konvo pada bulan mac dan dengan syarat saya mendapat kptsan terbaik sem ni… Tak rasa konvo tu penting sangat, memadailah dengan apa yang diperoleh… :-)

Cuti ni akan cuba dimanfaatkan sebaik mungkin. :D
PISMP AMBILAN JANUARI 2010
IPG KAMPUS KENINGAU

No comments:

Post a Comment

What do you think?